Budyń z kaszy jaglanej

15

Czy marzysz o świecie, w którym można bez ograniczeń objadać się słodyczami? :)

Nasza Hania już nie raz powiedziała nam, że jak będzie dorosła, to będzie jadła cały dzień tylko słodycze. To chyba marzenie każdego dziecka, a może i dorosłych również? Dorastając jednak zaczynamy zdawać sobie sprawę z tego, że słodycze szkodzą i jemy je w ograniczonych ilościach. Jedni w większych, inni w mniejszych ilościach, ale jednak w ograniczonych i od czasu do czasu zdarza nam się marzyć o beztroskim objadaniu się słodyczami przez cały dzień.

Czy zdrowo się odżywiając mamy całkowicie zrezygnować ze słodyczy? Niekoniecznie. Jeśli dużo się ruszasz i prawidło odżywiasz na główne posiłki, to od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na słodki deser. A jeśli ten słodki deser będzie wykonany w domu, ze zdrowych składników, to możesz jeść go nawet codziennie.

Dzisiaj kolejna propozycja takiego słodkiego deseru, budyń z kaszy jaglanej. Zrobiłam go w dwóch kolorach – waniliowy i czekoladowy, tak aby przypominał popularne Monte. Do tego świeże owoce, korzystajmy z nich latem ile możemy. Budyń z kaszy jaglanej możesz przygotować na zimno lub na ciepło, w zależności od swoich upodobań i pory roku.

Składniki (na 3 porcje):
– 1/2 kubka suchej kaszy jaglanej  (150 g)
– 2-3 łyżki ksylitolu lub cukru
– 2 szklanki mleka roślinnego
– 2 łyżki soku z cytryny
– 1 i 1/2 łyżki kakao
– dowolne świeże owoce

Wykonanie:
1. Kaszę jaglaną wypłucz w zimnej wodzie i przelej na sitku wrzątkiem.

2. W garnku zagotuj kubek wody. Przełóż kaszę i gotuj na wolnym ogniu przez 10 minut. Jeśli chcesz przygotować budyń na zimno, odstaw kaszę do ostudzenia.

3. Do blendera przełóż połowę ugotowanej kaszy, wlej szklankę mleka, łyżkę soku z cytryny i wsyp 1 do 1,5 łyżki ksylitolu. Dla mnie z 1 łyżką deser był wystarczająco słodki, ale Hania wolała słodszy.

4. Zmiksuj wszystko na gładki budyń. Przełóż do miseczek lub pucharków, w których będziesz podawać.

5. Bez mycia blendera przełóż pozostałą część kaszy, mleko, sok z cytryny, ksylitol i kakao. Zmiksuj, aby uzyskać czekoladową porcję budyniu.

6. Przełóż do miseczek i posyp świeżymi owocami.

Smacznego :)

Wskazówki:
Konsystencję budyniu możesz regulować dodając mniej lub więcej mleka. Jeśli korzystasz z mleka zupełnie niesłodzonego, możesz potrzebować więcej ksylitolu lub cukru. Ksylitol w warstwie czekoladowej możesz zamienić na suszone daktyle. Nie rób tego w jasnej warstwie bo brzydko zmieni kolor.

Jedna porcja tego deseru to około 280 kcal (74% węglowodany, 12% białko, 13% tłuszcz).

Im lepszy blender, tym bardziej gładki budyń. My korzystamy z Vitamixa.

.

Jeśli lubisz eksperymentować w kuchni, to spróbuj również naleśniki z kaszy jaglanej.

Budyń z kaszy jaglanej

Znasz kogoś, komu może spodobać się ten przepis? Udostępnij proszę!

.

Szukasz roślinnych przepisów?
Szpinak z zieloną soczewicą

Codziennie zastanawiasz się co zjeść na obiad?

Brakuje Ci czasu na gotowanie i pomysłów na zdrowe obiady w czasie pracy? Ciągle jesz kanapki lub sięgasz po dania typu fast-food?

Poznaj pomysły na obiady, których znajomi będą Ci zazdrościć!

Potrzebujesz tylko 30 minut, a gotując od razu na kilka dni, jeszcze mniej czasu, warto jednak mieć system, aby nie jeść ciągle tego samego. Chcesz sprawdzić czy moje sposoby zadziałają u Ciebie?

Kliknij aby dowiedzieć się więcej!

.

15 Responses

  1. Zuzia i Szpinakożerca

    Uwielbiam budynie jaglane :) Ostatnio jedliśmy na mleku kokosowym, słodzony bananem a do tego świeże wiśnie! Pycha :) Ja na budyń gotuję kaszę w większej ilości wody/mleka, wtedy sama już jest kremowa i łatwiej ją zblendować na gładki krem :)

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Dzięki za wskazówkę :) My korzystamy z Vitamixa, więc zawsze jest gładka konsystencja, ale przy innych blenderach, to rzeczywiście może być ważne :)
      Pomysł z bananem też fajny, robię tak jeśli zjadamy budyń od razu, niestety jeśli ma poczekać chwilę, to ciemnieje.

      Odpowiedz
  2. Olga

    Z góry przepraszam za komentarz nie na temat, jednak nie wiem, gdzie mogłabym napisać;
    Pani Marysiu, czy mogłaby Pani napisać post o pielęgnacji włosów? Ilekroć na blogu pojawiają się Pani zdjęcia, jestem oczarowana Pani fryzurą. :)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Odpowiedz
  3. Krystyna

    Ostatnio w naszej diecie też króluje kasza jaglana, ale takiego budyniu jeszcze nie próbowałam. Super, że tyle nowych przepisów opartych na jaglance pojawia się w internecie – jest z czym eksperymentować :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *