Czekoladowa granola z komosy ryżowej

5

Granola to jedno z naszych ulubionych śniadań. Do tej pory robiłam ją z płatków owsianych, ale granolę można wykonać również z innych produktów, np. ugotowanej komosy ryżowej czy kaszy jaglanej.

Czekoladowa granola z komosy ryżowej wygląda trochę jak pokruszona kaszanka 😉 Ale jest pysznie słodka i chrupiąca. Podczas pieczenia zachowaj czujność, ponieważ granola szybko się przypala na brzegach, a przy czekoladowej wersji łatwo to przeoczyć. Polecam pieczenie bez termoobiegu, potrwa to chwilę dłużej, ale ryzyko przypalenia jest zdecydowanie mniejsze.

Jeśli w trakcie pieczenia granoli wykonujesz inne czynności, a podejrzewam, że tak właśnie jest, bo która z nas ma czas siedzieć i przez pół godziny pilnować pieca, to koniecznie nastaw minutnik i co kilka minut zaglądaj do pieca :)

Więcej pysznych i zdrowych przepisów na śniadania zajdziesz w naszym darmowym e-booku. Pobierz i ciesz się kolorowymi śniadaniami :)

Składniki:
– 2 duże bardzo dojrzałe banany
– 2 szklanki ugotowanej i ostudzonej komosy ryżowej
– 1/2 szklanki ziarenek słonecznika
– 1/2 szklanki pestek dyni
– 1/2 szklanki migdałów lub orzechów laskowych
– 1/3 szklanki rodzynek
– 1/3 szklanki wiórek kokosowych
– 2 łyżki kakao

Wykonanie:
1. W dużej misce wymieszaj komosę ryżową, pestki, orzechy i kakao.

2. Banany zmiksuj blenderem na płynny mus. Mus dołóż do miski i wymieszaj.

3. Powstałą mieszankę wyłóż na blachę przykrytą papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 30-35 minut.

4. Co kilka minut zamieszaj, tak aby całość była chrupiąca, ale nie przypalona.

5. Po wystudzeniu dodaj rodzynki i wiórki kokosowe.

6. Granolę przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiku.

Smacznego :)

.

Jestem bardzo ciekawa czy robisz granolę w domu, czy raczej kupujesz gotowe produkty w sklepach? Daj znać jaka jest Twoja ulubiona i z jakimi dodatkami ją jesz :)

5 Responses

  1. Aramerina

    Zastanawiam się tylko jak to ma się do tego że orzechów ani ziaren nie należy podgrzewać bo stają się toksyczne. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Jestem za tym, aby większość orzechów i pestek jeść na surowo i tak właśnie robimy :) Każde podgrzewanie powoduje utratę cennych wartości odżywczych, w przypadku orzechów najbardziej cierpią na tym kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3. Jeśli jednak masz ochotę na granolę, to lepiej zrobić ją w domu niż kupić w sklepie.

      Odpowiedz
  2. Ola

    Chętnie skorzystam z przepisu. Ciekawa alternatywa dla tradycyjnej owsianki;) Uwielbiam połączenie kakao i bananów, a do tego efekt chrupania. Super!;)

    Odpowiedz

Odpowiedz na „Marysia PabichCancel reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *