Domowa granola bananowa

6

Domowa granola to sposób na pyszne i zdrowe śniadanie. Wykonanie jej prostsze niż się początkowo wydaje. A efekt niesamowity. Długo zabierałam się za zrobienie własnej granoli ponieważ większość przepisów sugeruje dodanie dużej ilości cukru lub oleju. Aż wpadłam na pomysł aby składniki skleić bananami.

Moja pierwsza domowa granola trafiła pod choinkę jako prezenty dla najbliższych. Teraz podaję przepis żeby wszyscy mogli zrobić ją sami :)

Granolę można jeść z mlekiem, jogurtem, mlecznym koktajlem lub samą jako chrupiącą przekąskę.

Chcesz więcej przepisów na zdrowe i pyszne śniadania? Zapraszam po darmowy e-book >>

Składniki:
– 2 szklanki płatków owsianych górskich
– 1/2 szklanki migdałów
– 1/2 szklanki orzechów laskowych
– 1/3 szklanki wiórków kokosowych
– 1/3 szklanki pestek dyni
– 1/3 szklanki pestek słonecznika
– 2 banany
– 1/2 szklanki rodzynek

Wykonanie:
1. Zacznij od włączenia piekarnika na 120 stopni.

2. W dużej misce wymieszaj płatki, orzechy, pestki i wiórki kokosowe.

3. W wysokim naczyniu zmiksuj banany na gładką papkę.

4. Wlej banany do płatków i dokładnie wymieszaj, tak aby się lekko posklejały.

5. Przełóż całość na blachę z papierem do pieczenia.

6. Piecz w temperaturze 110-120 stopni przez około 60 minut, od czasu do czasu mieszając. Tak aby płatki były zrumienione i chrupiące ale nie przypalone. Jeżeli twój piekarnik mocnej grzeje w głębi może być konieczne obrócenie całej blachy.

7. Po wystudzeniu dodaj rodzynki, wymieszaj i przełóż całość do szczelnego słoika. Słoik powinien być szczelny aby granola nie zmiękła.

Smacznego :)

Więcej pomysłów na zdrowe śniadania znajdziesz w moim darmowym e-booku Śniadania do pokochania, zapraszam :)

.

Jak zawsze proszę również o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami na śniadania
zdrowe śniadanie

 

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz kilkanaście przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

6 Responses

  1. Anka

    Dostałam takie od św. Mikołaja :) przepyszne !!!!
    Jutro jadę na zakupy bo nie mam wszystkich składników i zrobię sobie takie sama. Tylko nie wiem jak później nie zjeść wszystkiego na raz :) jakaś podpowiedź ?

    Odpowiedz
  2. Aga

    Dokładnie teraz też na to wpadłam, aby zrobić granole z bananem, ponieważ nie mam miodu aby posklejać i byłam ciekawa, czy ktos w internetach juz próbował. No i prosze! Przekonałas mnie, ze da sie :) mysle nad dodaniem musu jabłkowego (starte jabłka), dodawałam go poprzednio razem z miodem :) pozdrawiam !

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Ja nie robię z miodem, bo w wysokich temperaturach traci on swoje wysokie właściwości. Podobnie do wypieków, też nie daję miodu. Starte jabłka powinny być ok, robiłam tak kiedyś batony z płatków owsianych :)

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *