Domowe wegańskie burgery bez cholesterolu

Zdrowe odżywianie wcale nie musi oznaczać rezygnacji z burgerów. Zrobione w domu wegańskie burgery są pyszne, chrupiące, zdrowe i proste w wykonaniu. Nie zawierają cholesterolu i prawie nie mają tłuszczu.

Potrzebujesz dowolny kotlet (np. z soczewicy, ciecierzycy lub kaszy jaglanej) oraz warzywa. Dodatki możesz dowolnie zmieniać, tak że za każdym razem burger będzie trochę inny. Dla mnie kluczowy jest kiszony ogórek i cebula – muszą być i koniec :) Zachęcam do spróbowania, my uwielbiamy taki obiad.

Składniki:
– bułka (najlepiej pełnoziarnista grahamka)
– kotlet wegański (np. z zielonej soczewicy z tego przepisu)
– kiszony ogórek
– pomidor
– cebula
– zielone liście (jarmuż, kapusta pekińska, sałata, liście brokuła)
– ketchup lub inny sos (np. czosnkowy)

1. Przygotuj ulubione kotlety.

2. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Bułkę rozkrój i włóż do piekarnika na około 5 minut.

3. Na spód bułki nakładaj kolejno: ketchup, ogórka, zielone liście, kotlet, pomidor i cebulę. Przykryj drugą połową bułki i gotowe :)

Pycha!!

 burgery2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *