Figowe kuleczki

7

Szybka, słodka przekąska pełna wapnia, magnezu i cynku.  W te słodkie kuleczki można schować mnóstwo wartościowych składników, a dzieci nawet się nie zorientują, że jedzą coś zdrowego. Sprawdzone 😉 Według mnie to najzdrowsze słodycze na świecie 🙂

Składniki:
– 1 szklanka suszonych fig namoczonych przez conajmniej godzinę
– 2 szklanki dowolnej mieszanki ziaren, pestek lub orzechów (podstawa to pestki dyni, ziarenka słonecznika, orzechy lub migdały, z dodatkiem mielonych ziaren sezamu, siemienia lnianego i maku)
– wiórki kokosowe

Wykonanie:
1. Figi kroimy i  wycinamy twarde końcówki.

2. Pestki i ziarna mielimy w blenderze z końcówką S.

3. Figi umieszczamy w dużej misce i dodajemy rozdrobnione suche składniki.

4. Przy pomocy blendera miksujemy wszystko na gęstą, kleistą masę, jeżeli masa wydaje się za sucha można dolać odrobinę wody.

5. Z gotowej masy formujemy figowe kuleczki wielości orzecha włoskiego i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Jeżeli masa bardzo klei się do palców, należy zmoczyć je w zimnej wodzie.

Gotowego cukierki można przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku kilka dni, ale bez obawy szybciej znikną niż się popsują 🙂 Z podanych proporcji wychodzi około 30 sztuk. Smacznego!

7 komentarzy

  1. Marysia Pabich
    Marysia Pabich

    Daktyle rzeczywiście są tańsze, ale nie zawierają tak dużo wapnia jak figi. Ponieważ daktyle jemy prawie codziennie w owsiance, do kuleczek wybieram figi 🙂

    Odpowiedz
  2. Iwona

    Zrobiłam dzisiaj. Są ekspresowe w wykonaniu i pyszne! No i najważniejsze: można jeść z dzieciakami, bez wyrzutów sumienia 🙂 Dziękuję za kolejny świetny przepis!

    Odpowiedz
  3. Aggie

    A czy można te orzechy/pestki wcześniej namoczyć aby były lepiej przyswajalne przez organizm? Zastanawiam się czy wtedy gęstość masy będzie odpowiednia.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *