Figowe kuleczki

7

Szybka, słodka przekąska pełna wapnia, magnezu i cynku.  W te słodkie kuleczki można schować mnóstwo wartościowych składników, a dzieci nawet się nie zorientują, że jedzą coś zdrowego. Sprawdzone 😉 Według mnie to najzdrowsze słodycze na świecie :)

Składniki:
– 1 szklanka suszonych fig namoczonych przez conajmniej godzinę
– 2 szklanki dowolnej mieszanki ziaren, pestek lub orzechów (podstawa to pestki dyni, ziarenka słonecznika, orzechy lub migdały, z dodatkiem mielonych ziaren sezamu, siemienia lnianego i maku)
– wiórki kokosowe

Wykonanie:
1. Figi kroimy i  wycinamy twarde końcówki.

2. Pestki i ziarna mielimy w blenderze z końcówką S.

3. Figi umieszczamy w dużej misce i dodajemy rozdrobnione suche składniki.

4. Przy pomocy blendera miksujemy wszystko na gęstą, kleistą masę, jeżeli masa wydaje się za sucha można dolać odrobinę wody.

5. Z gotowej masy formujemy figowe kuleczki wielości orzecha włoskiego i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Jeżeli masa bardzo klei się do palców, należy zmoczyć je w zimnej wodzie.

Gotowego cukierki można przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku kilka dni, ale bez obawy szybciej znikną niż się popsują :) Z podanych proporcji wychodzi około 30 sztuk. Smacznego!

7 Responses

  1. Marysia Pabich
    Marysia Pabich

    Daktyle rzeczywiście są tańsze, ale nie zawierają tak dużo wapnia jak figi. Ponieważ daktyle jemy prawie codziennie w owsiance, do kuleczek wybieram figi :)

    Odpowiedz
  2. Iwona

    Zrobiłam dzisiaj. Są ekspresowe w wykonaniu i pyszne! No i najważniejsze: można jeść z dzieciakami, bez wyrzutów sumienia :) Dziękuję za kolejny świetny przepis!

    Odpowiedz
  3. Aggie

    A czy można te orzechy/pestki wcześniej namoczyć aby były lepiej przyswajalne przez organizm? Zastanawiam się czy wtedy gęstość masy będzie odpowiednia.

    Odpowiedz

Odpowiedz na „AggieCancel reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *