Jak w tylko 2 minuty skutecznie zwiększyć szansę na zdrowe odżywianie kolejnego dnia?

7

Ile już razy robiłeś postanowienie, że od jutra tylko zdrowe produkty? Zero pizzy, frytek, słodyczy, a potem znowu ulegałeś pokusie i trzeba było zaczynać od nowa?

Każdy z nas wie, że jedzenie zbyt wielu niezdrowych produktów jest szkodliwe dla naszego zdrowia i samopoczucia, a ogólnie jedzenie za dużo prowadzi do nadwagi, otyłości i w konsekwencji do wielu chorób.

To wiedza, którą mamy, ale nie umiemy z niej skorzystać. Słodkie bułki, czy słone paluszki kuszą tak bardzo, że nie jesteśmy w stanie nad tym zapanować.

Warto wiedzieć, że nasza motywacja do zdrowego odżywiania się zużywa. Pod koniec męczącego dnia, kiedy masz wszystkiego dość i marzysz tylko o odpoczynku i chwili dla siebie, najłatwiej złamać swoje postanowienia i sięgnąć po słodką nagrodę. Kilka takich dni w tygodniu, przez kilka czy kilkanaście lat pracy, i można nazbierać wiele nadmiarowych kilogramów.

Chcę pokazać Ci sposób, dzięki któremu nawet trzykrotnie zwiększysz swoje szanse na wytrzymanie w postanowieniach. Potrzebujesz tylko 2 minuty dziennie!

Już tłumaczę :)

Każdego wieczora usiądź na chwilę i zapisz wszystko co chcesz zjeść kolejnego dnia.

Tylko tyle!

 Jak to działa:

1) Pisząc masz chwilę czasu, aby zaplanować posiłki i ewentualne konieczne zakupy. Zapobiegasz sytuacji, w której zrobisz się głodny, a nie masz nic do jedzenia i sięgniesz po łatwo dostępną niezdrową przekąskę.

2) Pisząc robisz umowę z samym sobą. Jesteśmy nauczeni, że umów się dotrzymuje. Spisanie swoich postanowień znacząco zwiększa szansę na ich realizację.

3) Pisząc robisz wizualizację, która jest bardzo skutecznym narzędziem. Kiedy Twój mózg stworzy taki obraz, będzie już wiedział, że to możliwe.

4) Pisząc podejmujesz decyzję w momencie, kiedy do głosu nie dochodzą emocje i zmęczenie. Łatwiej jest raz podjąć decyzję i już się jej trzymać, niż co chwila zastanawiać się co zjeść.

Ten prosty sposób, może stać się Twoim codziennym nawykiem (jak mycie zębów), a wtedy na pewno zobaczysz efekty. To tylko 2 minuty, a mogą zmienić bardzo wiele.

Do postanowień przydadzą Ci się jeszcze zdrowe przepisy. Mam dla Ciebie zbiór przepisów na zdrowe i szybkie śniadania, pobierz na zdrowie :) A jeśli chcesz jeszcze więcej przepisów, to zajrzyj tutaj.

7 Responses

  1. Beata

    To fajna i pomocna metoda. Pomaga zarówno jeść zdrowo, chudnąć jak i przytyć (to akurat moja potrzeba :) ). Ja sama jeszcze nie mam nawyku wieczornego planowania, ale wierzę, że jest bardzo dobrym pomysłem i się powoli do niego przymierzam.

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Ja przeważnie wieczorem planuję już posiłki na cały kolejny dzień, ponieważ dużo produktów moczę na noc :) Każdej nocy coś się u nas moczy, orzechy, strączki albo płatki owsiane.

      Odpowiedz
  2. Joanna z PRo-komunikacja.pl

    My takie 2 minuty robimy raz w tygodniu przed zakupami. Trwa to zazwyczaj trochę dłużej, gdy chcemy znaleźć ciekawe przepisy, by móc dobrze zaplanować zakupy. Planujemy co będziemy jeść na cały tydzień. U nas to działa.

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Planowanie raz w tygodniu do świetny pomysł, pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Też namawiam do tego w swoich kursach :)
      Po ciekawe przepisy zapraszam też do mnie, może znajdziesz coś dla siebie :)

      Odpowiedz
  3. Anka

    Planowanie musi wejść w nawyk 😉 Pierwsze tygodnie może i są trudne i zdarza się zapomnieć zapisać, ale potem to już „dobry zwyczaj”. Naprawdę warto :)

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Tak, planowanie jest ważne, nie tylko jedzenia 😉 Im więcej planujemy, tym większa mamy kontrolę nad naszym życiem i możemy je zmieniac, na takie,które daje nam najwięcej radości :) Pozdrawiam

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *