Kasza bulgur z warzywami i jarmużem

5

Dzisiaj sposób jak ożywić smakowo i wizualnie kaszę bulgur. Konieczny jest jarmuż lub inne zielone liście, czerwona papryka i dowolne warzywa. U mnie akurat leżał w lodówce kawałek kalafiora i trochę ugotowanej ciecierzycy. Warzywa podsmażane na patelni są fajnie chrupiące, a kasza staje się kolorowa i ciekawa w smaku. Tak przygotowaną kaszę można jeść samą, z dowolną surówką lub kotletami.

Drugiego dnia zmieszałam pozostałą kaszę z fasolką szparagową i całość zapiekłam w piekarniku. Wyszło bardziej suche, lekko chrupiące ale nadal bardzo smaczne danie.

Składniki:
– 1 szklanka suchej kaszy
– 1 cebula
– kilka liści jarmużu (lub szpinaku)
– 1 mała papryka
– 1/4 kalafiora
– 1/2 szklanki ugotowanej ciecierzycy (można zastąpić innymi strączkami lub pominąć)
– olej do smażenia
– sól, pieprz, sos sojowy
– płatki drożdżowe

1. Kaszę bulgur ugotuj (jak ugotować bulgur przeczytasz tutaj)

2. Na oleju zrumień cebulę. Dodaj drobno pokrojony jarmuż i całość podsmaż.

3. Paprykę pokrój w kostkę, kalafiora na drobne kawałki. Dodaj wszystko na patelnię.

4. Gdy warzywa zmiękną dodaj ciecierzycę, kaszę i przyprawy, wymieszaj. Podgrzej aby całość była ciepła.

Gotowe!

P.S. Fasolkę szparagową obieramy tylko z jednej strony, dzięki temu idzie to szybciej. Końce, które zostawiamy nie są twarde i nie czuć ich przy jedzeniu :)

bulgur1

5 Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *