Kokosowy sernik z kaszy jaglanej

16

Czy również uważasz, że sernik to najlepsze ciasto? :)

Ulubione smaki każdego człowieka się zmieniają i tak jest też u mnie. Coraz mniej smakują mi słodkie rzeczy, na słodkie bułki i pączki już wcale nie mam ochoty, a większości ciast z cukierni nie jestem w stanie zjeść. Pozostała miłość do sernika. Nie będę ukrywać, że dla sernika zawsze robię wyjątek w mojej roślinnej diecie.

Jeśli uczestniczyłaś w moich wykładach, to wiesz, że uczę, iż zdrowe odżywianie nie oznacza całkowitej rezygnacji ze słodyczy i ja również pozwalam sobie na takie wyjątki. Nie może ich jednak być zbyt dużo, dlatego postanowiłam wypróbować sernik z kaszy jaglanej z przepisu wegAnki. Z dodatkiem mleka kokosowego wyszedł bardzo smaczny.

Jeśli nie możesz, lub nie chcesz jeść sera, a tęsknisz za sernikiem, to wypróbuj tę wersję :)

Składniki:
– 1 szklanka kaszy jaglanej
– 2 i 1/2 szklanki mleka roślinnego
– sok z połowy cytryny
– 1 puszka 400 ml mleka kokosowego (dobrze schłodzonego)
– 1/2 szklanki wiórek kokosowych
– 1/2 szklanki ksylitolu/cukru
– 1/2 szklanki rodzynek

Wykonanie:
1. Kaszę jaglaną przepłucz na sitku zimną wodą i przelej wrzątkiem.

2. Kaszę zalej mlekiem roślinnym i gotuj pod przykryciem przez 25 minut, od czasu do czasu mieszając. Jeśli kasza zacznie przywierać, dolej więcej mleka. Uwaga! Może wykipieć, szczególnie na początku lepiej nie wychodzić z kuchni.

3. Do ugotowanej kaszy dodaj stałą część z puszki mleka kokosowego, cukier/ksylitol, sok z cytryny i zmiksuj blenderem na jednolitą masę.

4. Dodaj rodzynki, wiórki kokosowe i wymieszaj. Jeśli trzeba, dosłodź do smaku.

5. Masę przelej do foremki (natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia), posyp wiórkami kokosowymi i piecz przez 60 minut w temperaturze 180 stopni. Kiedy wierzch się zrumieni, przykryj papierem do pieczenia.

6. Krój i podawaj po ostudzeniu.

Smacznego :)

sernik z kaszy jaglanej

.

Szukasz roślinnych przepisów?
Szpinak z zieloną soczewicą

Codziennie zastanawiasz się co zjeść na obiad?

Brakuje Ci czasu na gotowanie i pomysłów na zdrowe obiady w czasie pracy? Ciągle jesz kanapki lub sięgasz po dania typu fast-food?

Poznaj pomysły na obiady, których znajomi będą Ci zazdrościć!

Potrzebujesz tylko 30 minut, a gotując od razu na kilka dni, jeszcze mniej czasu, warto jednak mieć system, aby nie jeść ciągle tego samego. Chcesz sprawdzić czy moje sposoby zadziałają u Ciebie?

Kliknij aby dowiedzieć się więcej!

.

16 Responses

  1. Ania

    Wygląda naprawdę nieźle :) uwielbiam serniki, ale w takim wydaniu nie miałam go jeszcze okazji spróbować :) bardzo chętnie sprawdzę czy smakuje tak dobrze, jak wygląda :) Pozdrawiam :)

    Odpowiedz
  2. aniaodgotowania

    Już od jakiegoś czasu przymierzam się do wegańskiego sernika z jaglanki… Może tym razem spróbuję, ale chciałabym się dowiedzieć, czy „puszka mleka kokosowego” oznacza małą, czy dużą puszkę? Różnica w tym wypadku jest raczej istotna, bo mam szansę na rozklapiochę albo suchy wiór 😉

    Odpowiedz
  3. Agnieszka

    Sernik jest pyszny. Właśnie zrobiłam. Tylko dlaczego się rozpada przy krojeniu? Co mogłam zrobić źle?

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Agnieszka, przychodzą mi do głowy dwie możliwości:
      1) za słabo zmiksowana kasza (zamiast jednolitej masy są grudki),
      2) za długie pieczenie i ciasto wyschło.
      Bez obejrzenia ciasto ciężko powiedzieć. Cieszę się, że mimo wszystko smakowało :)

      Odpowiedz
      • Agnieszka

        Za szybko chyba chciałam ciasto zjeść. Po osiągnięciu wszystko się trzyma kupy :)
        Ale dziękuję za rady, na pewno na przyszłość się przydadzą. Pozdrawiam

        Odpowiedz
  4. Magda

    Zrobiłam, wyszedł smakowicie. Dziękuję za przepis. Zgodnie z upodobaniami smakowymi w domu, rodzynki zastąpiłam kruszoną gorzką czekoladą i podwójną porcją skórki pomarańczowej. Pychota, nawet tradycjonaliści pchali w siebie sernik, jakby nie było jutra ;).

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *