Przepisy na zdrowe kolacje dla dzieci

4

Być może zauważyłaś już, że na mojej stronie nie ma oddzielnej kategorii z przepisami na kolację? To dlatego, że na kolację najczęściej jemy zielone sałatki z dużej ilości surowych warzyw.

Drugi powód, dlaczego nie wydzielam tej kategorii, jest taki, że na kolację możesz zjeść dosłownie wszystko. Może to być zupa, kasza z warzywami lub słodkie naleśniki. Dużo zależy od tego ile masz czasu na przygotowania i co już jedliście w ciągu dnia.

Zachęcam do stosowania zasady różnorodności. Jeśli śniadanie było na słodko, to kolację zrób warzywną. Jeśli na śniadanie było pieczywo, to na kolację już go nie powtarzaj.

Poniżej zebrałam pomysły na kolacje dla dzieci, inne niż ulubione przez nas sałatki. Część pomysłów jest tak prosta, że nie wymaga dodatkowego wyjaśnienia, pozostałe po kliknięciu prowadzą do szczegółowego przepisu.

.

Warzywa z dodatkiem strączków

Pierwsza grupa przepisów to połączenie warzyw z dodatkiem produktów bogatych w białko (strączki) i tłuszcz (orzechy i pestki). Aby przygotować taką kolację wybierz po jednym produkcie z każdej grupy. Przykład to gotowana fasolka szparagowa + hummus.

Możesz zmieniać te zestawiania, dzięki czemu otrzymasz wiele kombinacji. Pamiętaj, że to warzywa stanowią większość tego posiłku, najlepiej jeśli będzie ich tak dużo, że pieczywo nie będzie już potrzebne.

Grupa 1 – warzywa gotowane lub surowe

– gotowana fasolka szparagowa
– gotowany brokuł
– frytki z batata
– gotowany kalafior
pieczony kalafior z kurkumą >>
– surowe warzywa (marchewka, kalarepa, rzodkiewki, kiszony ogórek)

Grupa 2 – produkt bogaty w białko i tłuszcz

hummus z suszonymi pomidorami >>
pasta z ciecierzycy >>
– pesto z awokado >>
kotlety z czerwonej fasoli >>
– gotowany bób

Polecam oprzeć tę grupę na strączkach, ale dla urozmaicenia mogą być też:
– gotowane lub sadzone jajko,
– kawałek pieczonej ryby.

Kotlety z czerwonej fasoli i ziaren

.

Wytrawne muffinki, placki, omlety

Jeśli masz więcej czasu możesz przygotować coś na ciepło. Postaraj się aby każdemu pomysłowi towarzyszyły dodatkowe surowe warzywa, np. pokrojony na ćwiartki pomidor, kilka rzodkiewek, kiełki.

Moje propozycje:

Wytrawne muffinki z ciecierzycy >>

Placki z cukinii >>

Tofucznica >>

Muffinki z tofu >>

Tofu wędzone z masłem orzechowym >>

Wytrawne muffinki z tofu

.

Kolacja na słodko

Kolacje na słodko pojawiają się u nas bardzo rzadko. Ale jeśli nie jecie słodkich śniadań, to poniższe przepisy śmiało mogą być na kolację.

Pieczona owsianka >>

Gofry >>

Placki z dyni >>

Placki z tofu >>

Budyń z kaszy jaglanej >>

placki z dyni

.

Więcej moich przepisów dla całej rodziny znajdziesz w darmowym e-booku Śniadania do Pokochania >>

.

Jak zawsze proszę o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

4 Responses

  1. Kalinka

    Lubię czytać Twoje posty. Moje młodsze dziecko chciałoby nie jeść mięsa. Eksperymentujemy z jej (naszą) dietą i tym bardziej z zaciekawieniem czytam to, co napiszesz. Dziękuję!

    Odpowiedz
  2. Andrzej

    Sporo fajnych inspiracji 😀 U mnie z reguły na kolację wjeżdżają kanapki, czasem sałatka, ale spróbuję tego patentu z warzywami strączkowymi. Teraz dobry czas na eksperymentowanie :)

    Odpowiedz

Odpowiedz na „KalinkaCancel reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *