Jak nie zepsuć odporności siedząc w domu?

Zamknięte szkoły, izolacja, maseczki, mycie rąk.

To wszystko jest ważne i potrzebne!

Ale może być niewystarczające. Jest duża szansa, że każdy z nas spotka się z wirusem, a wtedy będzie się liczyło tylko jedno…

JAK SILNY JEST TWÓJ ORGANIZM!

Wielokrotnie powtarzałam, że odporności nie da się zbudować w jeden dzień, czy tydzień. Nie wystarczy jeden syrop, olej z czarnuszki czy acerola.

Odporności nie da się bardzo szybko zbudować, ale da się bardzo szybko zepsuć!

Są 4 kluczowe obszary, o które teraz trzeba zadbać:

1) Odżywianie
Potrzebujesz odżywczej diety, dużej ilości warzyw, zdrowych tłuszczów, owoców z witaminą C i błonnika.

Wiem, że możesz mieć teraz gorszy nastrój i czuć niepokój, w takiej sytuacji łatwo usiąść na kanapie i pocieszać się słodyczami. Ale cukier i przetworzone, bezwartościowe jedzenie, to ostatnia rzecz, której teraz potrzebujesz.

Zdrowe odżywanie jest zawsze ważne, ale teraz jest szczególnie istotne!

Nie zapominaj również o witaminie D i odpowiednim nawodnieniu (sprawdź przepis na zielony koktajl).

2) Ruch
Aktywność fizyczna zwiększa ilość produkowanych przez organizm przeciwciał!

Wyjdź na spacer do lasu lub na pola, z dala od ludzi, ale ruszaj się. Możesz to robić nawet w domu lub na balkonie.

3) Sen
Kilka nieprzespanych nocy i Twoja odporność spada nawet o 50%.

Na to jak dobrze śpisz ma wpływ wiele czynników (światło, regularność, kawa, alkohol).

4) Relaks
Stres bardzo negatywnie wpływa na naszą odporność. Wiem, że nie jest łatwo teraz się nie stresować, ale warto chociaż spróbować.

Być może od dawna planujesz zacząć medytować, ale ciągle brakuje Ci czasu. Teraz masz dodatkową motywację.

Przeczytaj jak zacząć medytować lub skorzystaj z nagrań, które Cię poprowadzą (moje ulubione są tutaj, ale bardzo dużo znajdziesz w internecie).

Dbajmy o siebie!

.

Potrzebujesz wsparcia?
Umów się na darmową rozmowę i dowiedz się jak mogę pomóc w zmianie odżywiania Twojej rodziny. Zapisy tutaj >>

.

Może kiedyś napiszesz tak jak Agnieszka, która właśnie skończyła mój kurs „Wzmocnij odporność dziecka„:

Ja jako matka czuję się bardziej spełniona! mam pewność, że odżywiam dzieci najlepiej jak mogę :) tej pewności wcześniej ciągle mi brakowało. dodatkowym plusem jest to, że przy takim odżywianiu nie dość że budujemy odporność całej rodziny to jeszcze widzimy że zbędne kilogramy lecą same.

.

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *