Owsianka na letnie dni

Wreszcie mamy lato :) Poranne promienie słońca nie dają mi spać i ostatnio wstaję wcześniej niż moja córeczka, dzięki czemu mam czas na poranną medytację. Chciałam napisać, że towarzyszy jej tylko śpiew ptaków ale niestety także szum przejeżdżających samochodów. Kiedyś zamieszkam na wsi lub w lesie i każdą medytację będę robić rano na dworze, takie moje małe marzenie… A na razie cieszę się takimi porankami jakie mam. Jest pięknie :)

Słoneczne poranki wiążą się też z tym, że od rana u nas w mieszkaniu robi się gorąco, w takiej temperaturze nie mam ochoty na gotowanie ulubionej owsianki ani na jej jedzenie. Dlatego przygotowuję owsiankę bez gotowania. Gorąco zachęcam do spróbowania płatków w takiej wersji :)

Składniki (dla 2 osób):
– 10 łyżek płatków owsianych górskich
– 2 banany
– 1/2 awokado (opcjonalnie ale warto włączyć do swojej diety)
– 2 łyżki sezamu
– 2 łyżki siemienia lnianego
– 1 szklanka mleka roślinnego (np. domowego migdałowego)
– orzechy, rodzynki, pestki słonecznika

1. Płatki owsiane zalej zimną wodą (około 0,5cm powyżej poziomu płatków) i zostaw na noc

2. Banany, awokado, mleko sojowe, mielony sezam i siemię lniane zmiksuj blenderem na gęsty koktajl. Dobierz swoją ulubioną gęstość zwiększając lub zmniejszając ilość mleka

3. Wymieszaj płatki z koktajlem i dodaj ulubione dodatki (orzechy, rodzynki, pestki słonecznika) oraz świeże owoce. Dodatki możesz zmieniać w zależności od tego co masz w domu, w ten sposób śniadanie jest codziennie trochę inne i nigdy się nie nudzi :)

Tę wersję owsianki jemy także na wyjazdach, gdzie nie mamy dostępu do kuchni. Potrzebny jest tylko blender, który jeżeli jedziemy samochodem, to wszędzie ze sobą zabieramy (przydaje się także do zielonych koktajli).

Jak zrobić owsiankę bez dostępu do prądu i blendera? Np. pod namiotem. Przeczytasz tutaj :)

owsianka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *