Sałatka z kaszą gryczaną i ciecierzycą

4

Z sałatką z kasza gryczanej i ciecierzycy spotkałam jakiś czas temu na imprezie u koleżanki. Od pierwszego razu bardzo nam zasmakowała, szczególnie Tomkowi, który nie mógł się od niej oderwać :) Składniki od razu zapisałam w telefonie. O ile pamiętam to był pierwszy raz, kiedy jedliśmy kaszę gryczaną na zimno. Nie spodziewałam się, że może być taka dobra i tak fajnie smakować w sałatce. Wcześniej do sałatek wykorzystywałam głównie kasze bulgur.

Kiedy tylko pojawiły się rzodkiewki, przypomniałam sobie o tej sałatce, która świetnie nadaje się na wiosenny obiad lub kolację. Jest również znakomita na kolację, dzięki kaszy i ciecierzycy jest sycąca i nie ma już potrzeby dojadania kanapek. To również fajny pomysł na lekki ale bogaty w składniki lunch do pracy.

Dzięki połączeniu kaszy i roślin strączkowych otrzymujemy pełnowartościowe białko, co jest ważne dla osób na diecie wegetariańskie i wegańskiej. Aktualne zalecenia dietetyczne, mówią o tym, iż nie trzeba łączyć wszystkich aminokwasów w jednym posiłku. Jeżeli tylko w ciągu całego dnia jemy produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe i orzechy to nie musimy obawiać się niedoborów białka. Ale jeśli jest potrawa, która łączy w sobie wszystkie niezbędne składniki i do tego jest pyszna to czemu jej nie jeść :)

A teraz przejdźmy do przepisu. Ilość poszczególnych składników jest bardzo orientacyjna, jeżeli szczególnie lubisz ogórek lub inny składnik, możesz dać go więcej. Ja dodałam jeszcze 1/2 szklanki ugotowanej komosy ryżowej, która została mi z poprzedniego dnia.

Składniki:
– 3/4 torebki ugotowanej kaszy gryczanej (75g przed ugotowaniem)
– 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy (można wykorzystać puszkowaną)
– 1 długi zielony ogórek
– 10 rzodkiewek
– garść liści rukoli
– garść liści roszponki
– dowolne kiełki (najlepiej wyhodowane w domu, ja użyłam z fasoli mung)
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– sól (opcjonalnie)

Wykonanie:
1. Jeżeli korzystasz z suchych produktów ugotuj kaszę gryczaną i ciecierzycę.

2. Ogórka i rzodkiewki pokrój w drobną kostkę. Liście rukoli i roszponki pokrój w paski.

3.  Wszystkie składniki umieść w misce, polej oliwą i wymieszaj.

Smacznego :)

sałatka z kaszą gryczaną i ciecierzycą

4 Responses

    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Uważam, że krytykowanie nowalijek jest trochę przesadzone. Jest tak wiele produktów, które powinniśmy w pierwszej kolejności wykluczyć z diety. Podstawą tej sałatki jest kasza, ciecierzyca i zielone liście, rzodkiewki to tylko dodatek i tak moim zdaniem powinno się traktować nowalijki. W małych ilościach, dla smaku i koloru. Jedzenie to ma być też przyjemność :)

      Książkę czytałam, pisałam o niej tutaj: http://jakzdrowozyc.pl/zamien-chemie-na-jedzenie-ksiazka/

      Swoją drogą autorka pisze, że rzodkiewki można jeść od kwietnia :)

      Odpowiedz
  1. ketavan

    Witam! Od jakiegoś czasu czytam Waszego bloga i nawet skłonił mnie do podjęcia próby przejścia na miesiąc na dietę weganska!:) Póki co, próba nieudana (dostalam kotlety od mamy…;), ale to nie znaczy, że nie będę próbowała dalej. Świadome dni wege już za mna! Ps. Salatke z posta probowalam, jak dla mnie była lekko zbyt mdła, dodałam do dressingu łyżkę miodu na każdą łyżkę oliwy z oliwek i było super:) dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *