Śniadania białkowo-tłuszczowe – czy to dobry pomysł?

4

Jak wiecie moje ulubione śniadanie to owsianka. Miłością do owsianki zarażam moją rodzinę, znajomych, osoby na kursach i na indywidualnych konsultacjach. Wiem jednak, że nie każdy dobrze się czuje po owsiance lub innym śniadaniu bogatym w węglowodany (jak placki czy naleśniki).

Jeśli po śniadaniu składającym się głównie z węglowodanów szybko robisz się głodna lub czujesz senność, możesz spróbować śniadania białkowo-tłuszczowe. Takie śniadania wolniej się trawią, dzięki czemu długo dają poczucie sytości. Nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi, wyrzutu insuliny i następnie szybkiego spadku poziomu cukru.

Moje doświadczenia pokazują, że po śniadaniach bez węglowodanów ciężko mi się biega, co jest związane z wyczerpanymi zapasami glikogenu po nocnym wypoczynku. Zdecydowanie lepiej biega mi się po owsiance czy nawet kanapkach. Ja zostaję przy słodkich śniadaniach, bogatych w węglowodany, bo dobrze się po nich czuję i po prostu bardzo je lubię.

Ale jak zawsze namawiam do słuchania przede wszystkim własnego organizmu. Być może śniadania białkowo-tłuszczowe to rozwiązanie dla Ciebie? Spróbuj i zobacz jak się po nich czujesz.

Jeśli jednak dobrze się czujesz po owsiance czy innym śniadaniu z dodatkiem zbóż, nie ulegaj modzie i nie zmieniaj nic na siłę. Śniadania białkowo-tłuszczowe nie są rozwiązaniem dla każdego i często mogą przynieść więcej szkód niż pożytku. A to dlatego, że tradycyjne śniadania białkowo-tłuszczowe składają się głównie z jajek i mięsa (przeważnie bekonu). Nie jestem zwolenniczką takich śniadań, gdyż zawierają dużo kwasów tłuszczowych nasyconych (których powinno się unikać!) i są mało zróżnicowane. Na pewno nie są to zdrowe posiłki. Aby podnieść zawartość witamin i minerałów pamiętaj o dodatku surowych warzyw, głównie zielonych liści.

.

Pomysły na śniadania białkowo-tłuszczowe w diecie roślinnej

W diecie roślinnej śniadania białkowo-tłuszczowe bazują na tofu, awokado i orzechach. Dodaj surowe warzywa, które zwiększą objętość posiłku, będą źródłem witamin i sprawią, że śniadania będą bardziej urozmaicone.

W podanych przepisach w skład śniadania wchodzi również pieczywo. Jeśli chcesz zmienić posiłek na białkowo-tłuszczowy, nie jedz pieczywa, zwiększając ilość tofu czy awokado.

.

Tofucznica z pomidorami

tofucznica

.

Twarożek z orzechów nerkowca

twarożek z orzechów nerkowca

.

Twarożek z tofu

twarożek z tofu

.

Guacamole

śniadania białkowo-tłuszczowe

.

Daj znać czy jesz śniadania białkowo-tłuszczowe i jak się po nich czujesz?

.

Jak zawsze proszę o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz kilkanaście przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

4 Responses

  1. Natalia

    Hm, ciekawe pomysły :O. Z ich wszystkich znajome wydaje się być jedynie guacamole, bo reszta w takim połączeniu brzmi dość zaskakująco ;>

    Odpowiedz
  2. Karo

    Ja chyba jem na zmianę, bo to, co działa na mnie najgorzej, to… nuda! Lubię sobie zmieniać, aczkolwiek jakoś chętniej wybiorę jajecznicę i boczek, niż owsiankę… Ale guacamole uwielbiam!

    Odpowiedz

Odpowiedz na „KaroCancel reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *