Śniadanie z komosy ryżowej z malinami

5

Całą rodziną bardzo lubimy słodkie i ciepłe śniadania. Do tej pory królowała u nas owsianka, na przemian z kaszą jaglaną. Cały czas jednak szukam nowych przepisów, którymi mogę zaskoczyć rodzinę i naszych czytelników :)

Dzisiaj zdecydowałam się zrobić komosę ryżową na słodko, do tej pory jedliśmy ją tylko do obiadu lub sałatki. Jakiś czas temu próbowałam już dwóch innych przepisów na śniadanie z komosy ryżowej, ale nie wyszło nic specjalnego. Dzisiejszy przepis poleciłam mi koleżanka i teraz już wiem jak ugotować komosę, aby wszystkim smakowała.

Komosa ryżowa (quinoa) robi się w Polsce coraz bardziej popularna. Jeśli jeszcze jej nie próbowaliście, to gorąco zachęcam. Jest droższa niż kasza jaglana, czy gryczana, więc z tego względu nie nadaje się do codziennego jedzenia, ale na pewno będzie zdrowym i ciekawym urozmaiceniem od czasu do czasu. Zawiera dość duże ilości białka (w porównaniu z innymi kaszami) i jest bezglutenowa.

Składniki (na 3 osoby):
– 150 g komosy ryżowej (około 1 szklanka)
– 550 ml mleka (u mnie domowe migdałowe)
– 1 jabłko
– 1 banan
– 1 łyżka miodu (można pominąć lub dać więcej)
– maliny (lub inne owoce do dekoracji)

Wykonanie:
1. Komosę ryżową przepłucz na sitku, przełóż do garnka i dodaj mleko migdałowe.

2. Jabłko zetrzyj na tarce, dodaj do komosy, gotuj pod przykryciem przez 10 minut (od momentu zagotowania). Jeśli po tym czasie komosa jest jeszcze twarda, to odstaw garnek na kilka minut, aby kasza napęczniała (bez gotowania).

3. Dodaj banana pokrojonego w kostkę i ewentualnie łyżkę lub dwie miodu. Wymieszaj.

4. Komosę przełóż do miseczek i udekoruj malinami.

Smacznego :)

śniadanie z komosy ryżowej

.

Więcej pomysłów na zdrowe i pyszne śniadania znajdziesz w naszym darmowym e-booku ŚNIADANIA DO POKOCHANIA.

5 Responses

      • Wiola

        wiem bo też robię według Twojego przepisu :)
        Ale jakoś ostatnio stwierdziłam, że jemy ciągle tylko te płatki owsiane i może czas trochę urozmaicić nasze menu… dodam, że musi być bezglutenowe i bezmleczne z powodów medycznych. Marysiu a czy robiłaś coś kiedyś z płatków teff? Może masz jakiś pomysł… Najlepiej na słodko bo moje córki nie zjedzą innego śniadania – musi być słodko i koniec. Chętnie podpatrzę :)

        Odpowiedz
        • Marysia Pabich
          Marysia Pabich

          Zupełnie nie znam tych płatków. Poczytam coś na ten temat, bo mnie zainteresowałaś. U nas śniadania głównie na słodko, ale ostatnio twarożek z nerkowców podbił moje serce. Ja robię z pomidorem i cebulką, ale na słodko, też go możesz zrobić.

          Odpowiedz
          • Wiola

            Twarożek też robiłam prawie wg Twojego przepisu, bo u nas z rzodkiewką i szczypiorkiem :) ale na kolację. Na słodko nie próbowałam. A teff czyli miłka abisyńska jest bardzo zdrowa dla bezglutenowców, pełna mikro- i makroeelementów. Z mąki teff fajnie wychodzą naleśniki ale z płatków… no po prostu zero natchnienia…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *