Surówka z selera i kiszonego ogórka

4

Mam nadzieję, że pamiętacie o regularnym jedzeniu surówek? :)

Szczególnie wartościowe są surówki z warzyw, których nie jemy w innej postaci. Czyli jeżeli do kanapek jesz pomidory, paprykę i liście kapusty pekińskiej, to w surówce nie łącz już tych warzyw, tylko użyj innych.

Surówkę możesz zrobić z pora, marchewki z pietruszką, brukselki a także z surowego selera.

Seler ma wiele wartości odżywczych, między innymi zawiera witaminy C, E i z grupy B, cynk , fosfor, miedź, sód, mangan, magnez, potas oraz nieodzowny w zdrowej diecie błonnik.

Surówką z selera poczęstowała nas ostatnio moja mama, przepis od razu zapisałam i dzielę się z Wami :)

Składniki:
– 1 seler
– 2 kiszone ogórki
– 1 jabłko
– 1/2 małego pora
– 2 łyżki soku z cytryny
– 2 łyżki oleju
– sól, pieprz

Wykonanie:
1. Selera, ogórki i jabłko zetrzyj na tarce.

2. Pora pokrój na drobne kawałki.

3. Umieść warzywa w misce, dodaj sok z cytryny, sól, pieprz i olej. Wymieszaj.

Smacznego :)

surówka z selera

4 Responses

  1. Maja

    Przepyszne są te Wasze przepisy :) posmakowała mi bardzo surówka z pora i soczewicy a do tego pierożki z kaszą gryczaną .mniam.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *