Szarlotka wegańska

Długo szukałam zdrowego przepisu na szarlotkę, odstraszała mnie duża ilość tłuszczu i cukru. Przetestowałam kilka przepisów i wreszcie udało się odnaleźć satysfakcjonujący. Kluczem są bardzo słodkie jabłka, które nie wymagają dosłodzenia, mało tłuszczu oraz zamiana części mąki na zmielone ziarna. W oryginalnym przepisie ciasto jest słodzone miodem ale ja staram się nie poddawać miodu wysokim temperaturom więc zastąpiłam go ksylitolem. Od teraz szarlotka wegańska będzie częstym gościem na naszym stole :)

Składniki:
– 1 szklanka mąki orkiszowej
– 1/2 szklanki mąki amarantusowej
– 1/2 szklanki zmielonych ziaren (siemienia lnianego, słonecznika, dyni)
– 6 łyżek oleju
– około 1/2 szklanki zimnej wody
– 2 łyżki miodu lub ksylitolu
– szczypta soli
– około 0,75kg słodkich jabłek
– łyżeczka cynamonu
– płatki migdałów do posypania (w oryginale ziarno sezamu)

.

1. Z mąki, zmielonych ziaren, oleju, ksylitolu, soli i wody zagnieć ciasto. Włóż na godzinę do lodówki.

2. Jabłka umyj, obierz i rozgotuj w niewielkiej ilości wody. Ewentualnie dosłodź do smaku. Jeżeli masa jest za rzadka można dodać 2 łyżki płatków owsianych. U mnie nie było potrzeby zagęszczania ani dosładzania.

3. 2/3 ciasta zetrzyj na tarce na blaszkę z papierem do pieczenia lub silikonową formę. Nałóż rozgotowane jabłka, posyp cynamonem i zetrzyj pozostałą 1/3 ciasta.

4. Posyp płatkami migdałów. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 minut.

Smacznego :)

Przepis pochodzi z książki Bożeny Żak-Cyran „Wzmacniaj odporność prostym pożywieniem„.

szarlotka1

.

Niektóre odnośniki w tym artykule zawierają linki partnerskie. Kupując poprzez nasze linki partnerskie wspierasz nas i pomagasz nam prowadzić tego bloga i propagować zdrowy styl życia - dziękujemy! :) Jednocześnie pamiętaj, że zawsze polecamy tylko produkty, z których sami korzystamy i wiemy że są naprawdę warte uwagi.

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *