Tortilla wegetariańska

3

Dzisiaj przedstawiam mój sposób na bardzo szybki w przygotowaniu obiad. Przydaje się, kiedy nie mamy czasu na gotowanie, a potrzebujemy zjeść porządny posiłek. Mój sposób to Tortilla wegetariańska!

Wbrew pozorom nie składa się tylko z placka i sałaty. Dzięki wysokokalorycznym dodatkom naprawdę można się nią najeść. Pierwszy wysokokaloryczny składnik to domowa pasta z ciecierzycy (u mnie w wersji z suszonymi pomidorami). Drugi składnik podnoszący kaloryczność tego dania to awokado :)

Po dwóch takich tortillach nie czułam głodu przez kolejne kilka godzin 😀

Muszę się jednak przyznać, że placki do tortilli kupiłam w sklepie. Nie opanowałam jeszcze sztuki robienia ich samodzielnie w domu. Jeśli macie sprawdzone przepisy, to chętnie je poznam i wypróbuję!

Poniżej mój przepis na tortillę :)

Składniki:
– hummus z suszonych pomidorów (przepis tutaj)Tortilla wegetariańska
– dowolne zielone warzywa liściaste (rukola, sałata, jarmuż, kapusta pekińska)
– kolorowe warzywa (pomidor, papryka)
kiełki (doskonałe źródło witamin i minerałów)
awokado (źródło zdrowych tłuszczy)
– placki do tortilli (domowe lub kupne)

Wykonanie:
1. Placek do tortilli podgrzej (w mikrofali, na patelni lub w piecu).

2. Posmaruj hummusem.

3. Nałóż ulubione warzywa (nie za dużo bo nie dasz rady zawinąć ;)).

4. Zwiń i zjadaj!

Smacznego :)

.

Jeśli podobał Ci się ten post, podziel się nim, korzystając z przycisków poniżej. Dziękujemy!

Szukasz roślinnych przepisów?
Szpinak z zieloną soczewicą

Codziennie zastanawiasz się co zjeść na obiad?

Brakuje Ci czasu na gotowanie i pomysłów na zdrowe obiady w czasie pracy? Ciągle jesz kanapki lub sięgasz po dania typu fast-food?

Poznaj pomysły na obiady, których znajomi będą Ci zazdrościć!

Potrzebujesz tylko 30 minut, a gotując od razu na kilka dni, jeszcze mniej czasu, warto jednak mieć system, aby nie jeść ciągle tego samego. Chcesz sprawdzić czy moje sposoby zadziałają u Ciebie?

Kliknij aby dowiedzieć się więcej!

.

3 Responses

  1. AgaP

    Bardzo długo kupowałam gotową tortillę myśląc, że zrobienie jej jest bardzo trudne… i to był wielki błąd :) Odkąd poznałam ten przepis robię ją sama i o wiele lepiej mi smakuje.
    Przepis na ok 8 placków (w zależności od średnicy patelni)
    2 szklanki mąki (ja daję szklankę orkiszowej i szklankę pszennej pełnoziarnistej)
    160 ml gorącej wody,
    2 łyżki oleju
    szczypta soli.
    Mąkę i sól mieszam, zalewam wodą i olejem – mieszam łyżką, potem zagniatam ciasto (dokładnie). Odstawiam na ok 5 minut aby ciasto odpoczęło. Formuję 8 kulek – wielkość jak piłeczki do ping ponga. Rozwałkowuję i piekę (smażę?) na suchej teflonowej patelni po ok 25 sekund z każdej strony. Gotowe – smacznego :) Ps. nie będą takie piękne i równiutkie jak ze sklepu ale będą bardzo smaczne. Ps.2. na tortillach będą pojawiać się podczas pieczenia bąble – nie przejmować się :)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *