Moja ulubiona owsianka

2

Już trzy miesiące działania strony, a jeszcze nie było przepisu na moją ulubioną owsiankę. Czas nadrobić zaległości 🙂

W Szwecji dostaliśmy raz owsiankę tak niedobrą, że przestałam się dziwić osobom, które na sam dźwięk tego słowa reagują obrzydzeniem. Jeżeli szarą papkę, bez smaku lub co gorsza lekko słoną serwowano w Twoim przedszkolu lub szkole, to jak najszybciej o tym zapomnij i przygotuj owsiankę z przepisu poniżej. Ja zaczynam za nią tęsknić już po 2-3 dniach innych śniadań.

Składniki (na 3 osoby):
– 12 łyżek płatków owsianych górskich
– 10 suszonych daktyli
– 1 jabłko
– garść rodzynek
– garść pestek słonecznika
– 1 banan
– 2 łyżki mielonego siemienia
– 2 łyżki mielonego sezamu
– dowolne orzechy
– wiórki kokosowe

Wykonanie:
1. Płatki zalej na noc w zimnej wodzie.

2. Rano wlej do garnka kubek zimnej wody, zacznij podgrzewać garnek i w tym czasie pokrój daktyle i jabłko, wrzuć do garnka. Kiedy woda zacznie się gotować przełóż płatki owsiane, dodaj rodzynki, słonecznik i zamieszaj. Całość gotuj  mieszając od czasu do czasu aż do zgęstnienia (możesz w tym czasie zmielić siemię i sezam).

3. Pod koniec gotowania dodaj banana, po chwili także siemię, sezam i ponownie wymieszaj.

4. Przełóż do miseczek lub głębokich talerzy, udekoruj orzechami i wiórkami kokosowymi. Pycha 🙂

Smacznego 🙂

Owsianka bez mleka od dwóch lat regularnie pojawia się u nas w domu i zaraziliśmy ją już wielu znajomych.

Zobacz film jak zrobić taką owsiankę w 10 minut.

Latem gdy jest za gorąco na gotowanie owsianki polecam wersję bez gotowania, więcej przepisów w darmowym e-booku >>

.

Jak zawsze proszę o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

2 komentarze

  1. Magda

    Owsianka super pomysł na pożywne i odżywcze śniadanie od jutra zacznę ją robić jedno tylko mnie zastanawia jak przekonać do niej moje dzieciaki, szczególnie młodsza córka jest na nie , małymi kroczkami będę próbować. Dziękuję za szybki przepis 🙂

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Magda, spróbuj czekoladowej wersji z kakao, albo pokroić kostkę czekolady na górę. Fajnie są też owoce, wiosną truskawki, potem śliwki, teraz kiwi albo pomarańcza. No i najważniejsze cierpliwość, jak zobaczy, że reszta rodziny to lubi, to powoli też zmieni nastawienie. Powodzenia

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *