Moja ulubiona owsianka

2

Już trzy miesiące działania strony, a jeszcze nie było przepisu na moją ulubioną owsiankę. Czas nadrobić zaległości :)

W Szwecji dostaliśmy raz owsiankę tak niedobrą, że przestałam się dziwić osobom, które na sam dźwięk tego słowa reagują obrzydzeniem. Jeżeli szarą papkę, bez smaku lub co gorsza lekko słoną serwowano w Twoim przedszkolu lub szkole, to jak najszybciej o tym zapomnij i przygotuj owsiankę z przepisu poniżej. Ja zaczynam za nią tęsknić już po 2-3 dniach innych śniadań.

Składniki (na 3 osoby):
– 12 łyżek płatków owsianych górskich
– 10 suszonych daktyli
– 1 jabłko
– garść rodzynek
– garść pestek słonecznika
– 1 banan
– 2 łyżki mielonego siemienia
– 2 łyżki mielonego sezamu
– dowolne orzechy
– wiórki kokosowe

Wykonanie:
1. Płatki zalej na noc w zimnej wodzie.

2. Rano wlej do garnka kubek zimnej wody, zacznij podgrzewać garnek i w tym czasie pokrój daktyle i jabłko, wrzuć do garnka. Kiedy woda zacznie się gotować przełóż płatki owsiane, dodaj rodzynki, słonecznik i zamieszaj. Całość gotuj  mieszając od czasu do czasu aż do zgęstnienia (możesz w tym czasie zmielić siemię i sezam).

3. Pod koniec gotowania dodaj banana, po chwili także siemię, sezam i ponownie wymieszaj.

4. Przełóż do miseczek lub głębokich talerzy, udekoruj orzechami i wiórkami kokosowymi. Pycha :)

Smacznego :)

Owsianka bez mleka od dwóch lat regularnie pojawia się u nas w domu i zaraziliśmy ją już wielu znajomych.

Zobacz film jak zrobić taką owsiankę w 10 minut.

Latem gdy jest za gorąco na gotowanie owsianki polecam wersję bez gotowania, więcej przepisów w darmowym e-booku >>

.

Jak zawsze proszę o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

2 Responses

  1. Magda

    Owsianka super pomysł na pożywne i odżywcze śniadanie od jutra zacznę ją robić jedno tylko mnie zastanawia jak przekonać do niej moje dzieciaki, szczególnie młodsza córka jest na nie , małymi kroczkami będę próbować. Dziękuję za szybki przepis :)

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Magda, spróbuj czekoladowej wersji z kakao, albo pokroić kostkę czekolady na górę. Fajnie są też owoce, wiosną truskawki, potem śliwki, teraz kiwi albo pomarańcza. No i najważniejsze cierpliwość, jak zobaczy, że reszta rodziny to lubi, to powoli też zmieni nastawienie. Powodzenia

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *