Wegetariańska fasolka po bretońsku

1

Słyszałam wiele razy, że bez mięsa nie można się najeść. Ta fasolka całkowicie temu zaprzecza. Dzięki dodatkowi wędzonego tofu smakuje zupełnie jak klasyczna fasolka po bretońsku i jest bardzo sycąca. Zarówna fasola jak i tofu są bogatymi źródłami białka, także taki posiłek z powodzeniem zastępuje mięsny.

Składniki (na 3 osoby):
– 250g suchej białej fasoli
– 1 duża cebula
– 2 łyżki oleju
– kartonik przecieru pomidorowego
– 180g kostka wędzonego tofu
– 2 łyżeczki majeranku
– 1 łyżeczka cząbru
– 2 łyżki sosu sojowego
– sól, pieprz

1. Fasolę zalej zimną wodą i odstaw do namoczenia na co najmniej 12 godzin.

2. Opłucz na sitku, zalej zimną wodą, posól i ugotuj do miękkości.

3. W garnku podgrzej olej i zrumień na nim cebulę. Wlej przecier pomidorowy i gotuj bez przykrycia przez kilkanaście minut, aż lekko zgęstnieje.

4. Dodaj pokrojone w kostkę tofu, ugotowaną fasolę, przyprawy i gotuj kolejne 10-15 minut. Gotowe.

Fasolkę najczęściej jemy z chlebem lub kaszą gryczaną.


sniadanie

.

Pobierz darmowy e-book z przepisami na proste i zdrowe śniadania. Kliknij tutaj.

One Response

  1. bartolini

    Klasyczne polskie danie, które uwielbiam m.in. za jego smak i prostotę wykonania. Oprócz fasoli Jaś dodaję przecier Pomidori, do tego przyprawy ziołowe, które nadają tej potrwaie fantastyczny smak. Polecam.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *