Bielizna, która wspiera Cię w treningach

Biegamy i ćwiczymy dla zdrowia i lepszej kondycji, ale nie ukrywam, że mam radość z tego, że moja sylwetka również fajnie wygląda :)

Na treningach również lubię ładnie wyglądać i zwracam uwagę na to, w co się ubieram. Jednak ubrania na treningi mają nie tylko dobrze wyglądać, ale również dbać o mój komfort w czasie ćwiczeń. Ważna dla mnie jest również bielizna, to warstwa najbliżej ciała i źle dobrana może powodować dyskomfort, a nawet ból.

.

Jak wybrać biustonosz sportowy?

Biustonosz sportowy  powinien być dobrze dopasowany. Nie może się przemieszczać, ani poruszać w czasie ćwiczeń, bo może spowodować obtarcia. Nie powinna się również zmieniać długość ramiączek. Jeśli Twoje piersi zmieniają rozmiar w zależności od fazy cyklu, możesz potrzebować kilku różnych biustonoszy sportowych, aby czuć pełną stabilizację.

Najlepiej jeśli w czasie ćwiczeń w ogóle nie czujemy stanika. Wszystkie metalowe elementy, powinny być zabezpieczone i nie dotykać skóry.

W czasie używania biustonosz może się rozciągnąć lub skurczyć w praniu, dlatego lubię modele, które mają regulowane zapięcie. Taki typ biustonosza łatwiej też zdjąć mając na sobie bluzkę, co jest ważne jeśli chcesz się przebrać po treningu lub zawodach, zanim jeszcze wrócisz do domu.

Poza wygodą zwracam również uwagę na materiał z którego biustonosz jest wykonany. Powinien on być oddychający i niezbyt gruby (nawet w największe upały mamy na sobie ten dodatkowy element odzieży).

.

Jak wybrać majtki do biegania?

Majtki damskie do ćwiczeń również powinny być wykonane z oddychających i szybko schnących materiałów. Nie powinny obcierać (wypróbuj modele bezszwowe). Sprawdź kilka różnych modeli (figi, bokserki, hipstersy) i znajdź swój ulubiony. Majtki nie powinny się przesuwać w czasie ćwiczeń, nawet na wymagających pozycjach z jogi.

.

Jak wybrać skarpetki do biegania?

Bielizna damska to również skarpetki. Ten mało widoczny fragment ubrania, jest również bardzo ważny. Niejednokrotnie przekonałam się na treningu, że najzimniej mi w stopy. Szczególnie dokuczliwe są temperatury w okolicy zera stopni z deszczem lub śniegową breją. Pomimo mrozu może dojść wtedy do odmrożenia.

Dlatego skarpetki zawsze warto dopasować do pogody. Latem wybieram krótkie, cieńsze modele do kostki, a zimą stawiam na dłuższe i cieplejsze. Od kiedy wypróbowałam skarpetki z wełną merynosów, nie czuję zimna w stopy, nawet przy dużych mrozach.

Wśród skarpetek do biegania są również modele kompresyjne. Poprzez ucisk poprawiają one krążenie w mięśniach łydki i przyspieszają regenerację. Możesz je stosować podczas długich sesji treningowych oraz podczas odpoczynku po ciężkim treningu.

.

Pamiętaj, aby nową bieliznę, zawsze najpierw przetestować na krótszych treningach i nie zakładać nowości na ważne zawody.

Istotne jest również, aby bieliznę po każdym treningu od razu wyprać lub jeśli nie masz takiej możliwości, to wysuszyć i dopiero odłożyć do kosza na pranie, to zapobiega brzydkiemu zapachowi i rozwojowi bakterii. W sklepach znajdziesz również bieliznę z materiałów z dodatkiem jonów srebra, które zapobiegają namnażaniu bakterii.

.

Artykuł powstał we współpracy z www.astratex.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *