Bezglutenowe gofry z mąki jaglanej

2

Kolejna wersja gofrów na mojej stronie. Tym razem bezglutenowe gofry z mąki jaglanej :)

Są trochę inne niż typowe gofry z białej mąki, bardziej grudkowate, ale to może dla tego, że sama mieliłam płatki na mąkę i nie były bardzo drobno zmielone. Mimo wszystko gofry są smaczne i chrupiące. Dla mnie to fajny kompromis i te zdrowsze wersje dają nam możliwość częstego jedzenia gofrów, szczególnie latem, kiedy jest dużo świeżych owoców.

Jeśli przestrzegasz diety bezglutenowej w 100%, sprawdź, aby wszystkie użyte produkty (mąka lub płatki owsiane i proszek do pieczenia) miały potwierdzenie, że są bezglutenowe.

Więcej przepisów na śniadaniowe gofry i placki znajdziesz w moim bezpłatnym e-booku Śniadania do Pokochania >>

.

Jak uzyskać chrupiące gofry?

1) Ciasto na gofry musi być dość gęste. Należy zostawić je na kilka minut do napęcznienia.

2) Warto zainwestować w gofrownicę o dużej mocy i porządnie ją rozgrzać.

3) Przed każdym pieczeniem posmaruj gofrownicę cienką warstwą oleju lub oliwy.

4) Gotowe gofry studź na kratce. Nie kładź gorących na talerzu, żeby spód nie zrobił się wilgotny.

Składniki:
-1 szklanka mąki jaglanej
– 1 szklanka mąki owsianej (lub płatków owsianych zmielonych na mąkę)
– 1 i 1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie sojowe)
– 3 łyżki oliwy lub oleju
– 2 łyżki ksylitolu
– 1 łyżeczka sody lub proszku do pieczenia (bezglutenowego)

Wykonanie:
1. Wszystkie składniki porządnie wymieszaj lub zmiksuj blenderem. Odstaw na kilka minut do napęcznienia. Ciasto powinno być dość gęste, po kilku minutach jeszcze zgęstnieje.

2. Gofrownice  rozgrzej i posmaruj cienko oliwą.

3. Nakładaj po 2-3 łyżki ciasta i piecz przez 5-6 minut. Jeśli po upieczeniu pierwszej tury ciasto mocno zgęstnieje, dodaj kilka łyżek mleka i wymieszaj.

Smacznego :)

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

2 Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *