Zastanawiasz się co zrobić z kaszy gryczanej na obiad?

Dla mnie to fajna baza do przygotowania dowolnego kaszotto. Sprawdź czy masz w lodówce warzywa, idealnie pasuje cukinia, marchewka, brukselka, brokuł, kalafior. Do tego źródło białka, strączki i pestki. Pomimo tego, że w kaszy są warzywa, dodaj surówkę lub kiszoną kapustę.

Taki szybki obiad z kaszą gryczaną przygotujesz w 15 minut.

Składniki:
– cukinia
– 2 ząbki czosnku
– 6 suszonych pomidorów
– słoik ciecierzycy
– 6-10 pieczarek
– kubek 300 ml kaszy gryczanej
– tymianek, sól, płatki drożdżowe
– oliwa

Wykonanie:
1. Na oliwie podsmaż pokrojoną w kostkę cukinię, czosnek, suszone pomidory oraz pieczarki.

2. Ciecierzycę odcedź i przepłucz na sitku.

3. W oddzielnym garnku ugotuj kaszę.

4. Gdy kasza będzie ugotowana, a cukinia zmięknie, całość wymieszaj.

Zjedliśmy z naszą ulubioną surówką z pora, kiszonego ogórka, jabłka i groszku :)

Smacznego :)

.

Dlaczego warto jeść kaszę gryczaną?

Chociaż kasze kojarzą nam się z węglowodanami, to kasza gryczana jest również dobrym źródłem białka (zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne). Znajdziemy w niej również błonnik, witaminy z grupy B, magnez, żelazo i cynk.

.SzSzzsf

Szybki obiad z kaszą gryczaną
Szukasz zdrowych i szybkich przepisów na obiady dla całej rodziny?

Sprawdź mój e-book obiadowy >>

Znajdziesz tam 48 przepisów, w tym syczące sałatki, obiady z różnymi kaszami i makaronem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *