Szybki obiad – ciecierzyca w pomidorach z garam masala

Przepisy na szybkie obiady bardzo przydają się w zabiegane dni, a chyba większość naszych dni możemy nazwać zabieganymi 😉

Szybki obiad to dla mnie taki, który robi się prawie sam. Nie wymaga dużej ilości krojenia, mieszania, zawijania itp. Ale wiem też, że szybkie przepisy, to te które znamy najlepiej, robimy najczęściej, a to niestety powstrzymuje nas przed próbowaniem nowości.

Więcej o tym czym są szybkie przepisy opowiadam w tym nagraniu >>

Czasami wystarczy zmienić przyprawy i mamy nowe danie, jak w tym przypadku. Ciecierzycę w sosie pomidorowym robiłam bardzo często jako sos do makaronu, ale z garam masala, to zupełnie inne danie. Wykorzystując ciecierzyce ze słoika, mamy naprawdę szybki obiad (lub kolację).

Składniki:
– 1 słoik ciecierzycy
– 1 cebula
– 1 duża marchewka
– puszka pomidorów krojonych
– 3 łyżeczki przyprawy garam masala
– 1/2 szklanki liście szpinaku (można pominąć, ale warto dodać)
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Wykonanie:
1. W dużym garnku rozgrzej oliwę i podsmaż na niej cebulę pokrojoną w kostkę oraz przyprawę garam masala.

2. Dodaj pokrojoną w kostkę marchewkę. Smaż kilka minut.

3. Dodaj pomidory, wymieszaj i gotuj przez 10 minut na małym ogniu (do czasu, aż marchewka będzie lekko miękka).

4. Dodaj ciecierzycę, szpinak. Wymieszaj i zagotuj. Dodaj do smaku soli i pieprzu.

5. Podawaj z ryżem lub komosą ryżową i surówką.

Smacznego!

.

Szukasz szybkich przepisów, zobacz inspiracje, które zebrałam na początku 2021 roku:

Zimowe obiady – co jedliśmy w styczniu? >>

Przepis na obiad – co jedliśmy w lutym? >>

Pomysły na lunchbox do pracy – co jedliśmy w marcu? >>

E-book Zdrowe i Szybkie Obiady >>

.
.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *