Jak mieć więcej energii na wiosnę?

2

Wiosna się zbliża, przyroda powoli będzie budzić się z zimowego snu, a my? Co możemy zrobić, żeby poczuć przypływ wiosennej energii? Poczuć lekkość i ochotę do życia? Jak mieć więcej energii na wiosnę?

Jeśli rzeczywiście chcesz zmienić swoje samopoczucie, to zachęcam do wprowadzenia kilku zdrowych nawyków.

.

1) Dobry, mocny sen
Nic tak nie wpływa na nasze samopoczucie, jak dobry sen. W czasie snu regeneruje się nie tylko ciało, ale też umysł. Jedna zarwana noc może obniżyć naszą wydajność nawet o 30%.

Dla jakości snu ważne jest, aby codziennie kłaść się i wstawać o tej samej porze. A rano i w godzinach przedpołudniowych wyjść na światło słoneczne. Światło słoneczne daje organizmowi sygnał, że jest już dzień i pobudza nas do działania.

Wieczorem odwrotnie, ograniczajmy niebieskie światło (telefon, komputer), zgaśmy mocne żarówki, zapalmy małe lampki lub świece. Żyjąc w miastach odcięliśmy się od naturalnego rytmu, a sztuczne światło zaburza nasz sen i obniża jego jakość.

2) Gimnastyka i aktywność fizyczna
Słońce wstaje już coraz wcześniej, dni są dłuższe, a poranki jaśniejsze. Po sobie czuję, że wstaje się zdecydowanie łatwiej niż to było w grudniu czy styczniu. Coraz częściej budzę się wyspana jeszcze zanim zadzwoni budzik.

Namawiam Cię do przestawianie budzika na kilka minut wcześniej, ja już to zrobiłam! Te kilka minut warto wykorzystać na gimnastykę w domu. Najlepiej na balkonie, twarzą do słońca. Taka gimnastyka w chłodnym, porannym powietrzu obudzi Cię lepiej niż kawa.

Nie potrzebujesz ani dużo czasu, ani specjalnego sprzętu. Gimnastykę możesz robić nawet w piżamie. Może przydać się mata do ćwiczeń, jeśli chcesz stanąć, usiąść lub położyć się na płytkach balkonu (rano będą one jeszcze bardzo zimne).

ćwiczenia w domu

3) Zielone koktajle
Pierwsze rośliny, które pojawiają się wiosną, to właśnie zielone liście. Na owoce czy korzenie musimy dłużej poczekać, to właśnie liście są pierwsze. Dlatego jedzenie (lub picie) zielonych liście daje Twojemu organizmowi sygnał, że to już wiosna.

A jak wiosna, to można pozbyć się zimowych zapasów. Tak, zielone koktajle pomogą Ci schudnąć i poczuć się lżej :)

zielone koktajle

.

Jesteś gotowa?

To nie są duże zmiany, ale jeśli wprowadzisz je w życie, to poczujesz różnicę i będziesz mieć ochotę na więcej. Sen, ruch i zdrowe posiłki, to podstawa naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Nie da się ich zastąpić kawą, jednym suplementem, czy wysokokalorycznym jedzeniem. Takie produkty przyniosą chwilową ulgę, ale w rzeczywistości tylko pogłębiają problem.

Bardzo często na konsultacje zgłaszają się do mnie osoby, które chcą podnieść swój poziom energii. Rozmawiamy i pracujemy nad wszystkimi tymi elementami i są efekty! Tobie też tego życzę!

2 Responses

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *