Kasza kuskus razowy – na ratunek obiadowy

5

Bardzo często pytacie „jak gotować szybciej i spędzać mniej czasu w kuchni?”.

Gorąco namawiam do gotowania większych ilości i zostawiania „resztek” na kolejne dni. Robię tak bardzo często i świetnie się to sprawdza.

Na tytułowym zdjęciu widzicie kotlety z soczewicy, które dzień wcześniej jedliśmy w formie burgerów w bułce, a kolejnego dnia z kaszą i warzywami.

Moja ostatnie odkrycie to kuskus razowy. Jego przygotowanie trwa tylko kilka minut, wystarczy zalać go wrzątkiem i zostawić pod przykryciem.

Jest to wartościowa kasza, głównie ze względu na zawartość:
– minerałów – żelaza, manganu, magnezu,
– witamin B1, B2, B3,
– błonnika,
– białka.

Pamiętajcie, aby poszukać kuskus razowy, a nie zwykły. Może być trudno znaleźć go w sklepach, ale warto poszukać. Ja kupuję przez internet.

Zwykła kasza kuskus jest zdecydowanie mniej wartościowa (ma mniej minerałów i witamin).

.

Kasza kuskus razowy nadaje się też świetnie do sycącej sałatki do pudełka :)

kuskus razowy przepisy

.

Na zdjęciu powyżej widzicie moje kombinacje na szybko przed weekendowym wyjazdem.

1) Naleśniki (które na śniadanie jedliśmy z czekoladowym kremem) tutaj wysmarowane hummusem z dodatkiem sałaty.

2) Fasolka szparagowa, która została z kolacji.

3) Sałatka z kaszy kuskus z fasolką szparagową, pomidorkami, orzechami włoskimi, sałatą i resztką hummusu.

My zjedliśmy fajny, lekki lunch, a w lodówce nie zostały resztki :)

Po więcej przepisów na sałatki i szybkie obiady zapraszam do e-booka obiadowego >>

.

Jak zawsze proszę o udostępnianie tego tekstu dalej, niech zdrowe przepisy idą w świat!

.

Darmowy e-book z przepisami
na zdrowe śniadania
zdrowe śniadanie

ŚNIADANIA DO POKOCHANIA to nasz e-book, w którym znajdziesz 29 przepisów na zdrowe i szybkie w przygotowaniu śniadania (wystarczy nawet 5 minut).

Zakochasz się w owsiankach, kaszy jaglanej czy kanapkach z roślinnymi pastami. A w weekend zaskoczysz rodzinę pysznymi plackami i naleśnikami. Wszystko w zdrowych wersjach, z dużą ilością owoców i bez dodatku cukru.

Pobierz darmowy e-book >>

.

5 Responses

  1. Monika

    Uwielbiam kaszę kuskus! Najczęściej robię ją ze świeżymi warzywami, łososiem i ulubionymi przyperawami. Szybkie i pyszne danie, szczególnie sprawdza się wtedy, gdy nie mam pomysłu na obiad :)

    Odpowiedz
  2. Ilona

    Wszystko pięknie, z tym, że kuskus nie jest kaszą a produktem wytwarzanym z maki durum lub semoliny. I ma tyle wartości odżywczych co w/w.

    Odpowiedz
    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Wszystko się zgadza :) Pod względem produkcji rzeczywiście kuskus bardziej przypomina makaron niż kaszę, ale kulinarnie jednak jest wykorzystywany jak kasze. Z wartościami odżywczymi jest podobnie jak z makaronem, czyli białego nie polecam, ale razowy możemy bez obaw jeść. Na zboża jest miejsce w naszych posiłkach.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *