Nie daj się przeziębieniom – rozgrzewające śniadania dla dzieci i nie tylko!

7

Jesień i zima to czas, kiedy wszyscy zaczynamy chorować? Niekoniecznie!

To co jesz może dać Ci siłę do przezwyciężenia każdej choroby, zanim jeszcze się ona zacznie. Kiedy wszyscy w około będą kaszleć i kichać, Ty nadal będziesz cieszyć się spacerami, skakaniem po kałużach lub śniegu.

Dietę wzmacniającą odporność warto zacząć od ciepłego śniadania. Nie bez powodu mówi się, że śniadanie powinno jeść się jak król, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zacznij dzień od zadbania o swój organizm, czas poświęcony na przygotowanie śniadania, to inwestycja w zdrowie i energię na cały dzień.

Zanim jednak przejdziemy do śniadań, może zainteresuje Cię co jeszcze możesz zrobić, aby skrócić czas przeziębienia i kataru? Drobne infekcje i poważniejsze choroby, to nie tylko złe samopoczucie i czas zmarnowany na leżenie w łóżku, ale również spore kwoty pieniędzy zostawiane przy każdej wizycie w aptece. Przygotowałam darmowy mini-poradnik, możesz go pobrać tutaj.

.

Rozgrzewające śniadania – jak je zrobić?

Podstawą śniadania powinny być gotowane zboża, to mogą być płatki owsiane, kasza jaglana, brązowy ryż, czy komosa ryżowa (quinoa). Wszystkie te produkty są źródłem węglowodanów złożonych, które dostarczą Ci energii na kilka godzin, oraz błonnika, który da poczucie sytości.

Dodatkiem do zbóż powinny być sezonowe owoce lub warzywa. Ja najbardziej lubię śniadania na słodko, dlatego zawsze sięgam po banana, którego uzupełniam sezonowymi owocami. Jesienią są to jabłka, gruszki, śliwki i maliny, wszystkie te owoce świetnie smakują z dodatkiem ciepłej owsianki lub kaszy.

Dodatkowy element, który podnosi wartość odżywczą śniadania, to orzechy i pestki. Wybór jest duży i podobnie jak z innymi produktami w diecie, warto postawić na różnorodność. Jednego dnia to mogą być migdały i ziarenka słonecznika, a kolejnego orzechy włoskie i laskowe. Obowiązkowo codziennie do śniadania dodaję zmielone siemię lniane, które dzięki zawartości zdrowych tłuszczy przyczynia się do wzrostu odporności.

W najmniejszej ilości do takiego śniadania używam przypraw (imbir, cynamon, kurkuma), ale to właśnie one mają dodatkowe działanie rozgrzewające, a także przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe.

.

Przygotowanie ciepłego śniadania wcale nie wymaga wiele czasu, przy odrobinie wprawy jesteś w stanie zrobić je w 10 – 15 minut. Aby zaoszczędzić czas rano, już wieczorem zaplanuj co będziesz szykować na śniadanie i zgromadź potrzebne produkty w jednym miejscu. 10 minut potrzebne na ugotowanie kaszy możesz poświęcić na krótką poranną gimnastykę lub naszykowanie drugiego śniadania do pracy czy szkoły.

.

3 przepisy na rozgrzewające śniadania

Kasza jaglana z bananem i bakaliami

rozgrzewające śniadania

.

Komosa ryżowa (komosanka) z malinami

rozgrzewające śniadania

.

Owsianka z jabłkiem i orzechami laskowymi

owsianka-600x350

.

Masz dość chorowania?
pion

Specjalnie dla moich czytelników przygotowałam kilka wskazówek:
-> Jak zredukować ilość przeziębień o 50% i skrócić ich czas do jednego dnia, dzięki pysznym koktajlom?
-> Jak reklamowane środki na katar zamiast leczyć, wydłużają czas choroby i co możesz zrobić w zamian?
-> Jak przestrzeganie 4 prostych zasad zmniejsza ryzyko zarażenia innych domowników?

Kliknij tutaj, aby pobrać darmowy mini-poradnik :)

7 Responses

    • Marysia Pabich
      Marysia Pabich

      Trochę choruje, ale to jest już zdecydowanie lepiej niż było 3 lata temu. Kiedyś każdy katar kończył się zapaleniem płuc albo oskrzeli i antybiotykiem. Teraz ma czasami katar, trochę częściej kaszel, ale zdrowieje sama, podajemy jej jedynie witaminę C. Gorączka praktycznie nie występuje. Czasem zdarza się, że na początku infekcji ma jeden gorszy dzień, chce więcej leżeć, spać w dzień, mniej je. Wiem, że to normalny objaw walki organizmu z chorobą. Po tym jednym dniu wstaje i jest pełna życia :)

      Odpowiedz
  1. Ania W

    A co się zmieniło, że przestała tak chorować? No i ciekawa jestem w jakiej formie podajecie jej witaminę C. Ja mam ją w domu w formie białego proszku.
    Moje dzieci najczęściej cierpią na katar. Ciężko im wcisnąć witaminę C. Poję je herbatkami ziołowymi wg Stefanii Korżawskiej.

    Odpowiedz
  2. Magda-Lekka Zmiana Mamy

    Dziękuję za inspirację ! Nasza córka lubi owsiankę, najczęściej robimy z jagodami lub owocami leśnymi. Wtedy jest też ciekawy kolor :)) Jaglankę lubimy z musem z owoców (najlepiej podanym na ciepło). Przepisy zapisuję i będziemy próbować :)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *